O nás
Opakuje se to nespočetne krát každý týždeň – zákazník dostáva nápoj od baristu v Starbucks – lenže každé takéto stretnutie je jedinečné.
Je to len ďalšia bežná chvíľa v živote – jedna ruka sa naťahuje cez pult a podáva šálku do inej otvorenej dlane.
Ale aj táto chvíľa predstavuje spojenie.
Snažíme sa, aby toto spojenie bolo prítomné vo všetkom, čo robíme – od nášho odhodlania ponúkať tú najkvalitnejšiu kávu na svete až po spôsob, akým komunikujeme s našimi zákazníkmi a komunitami v rámci zodpovedného podnikania.
Už od začiatkov našej spoločnosti, ktorú pred štyridsiatimi rokmi tvorila jediná kaviareň, sa zo všetkých síl snažíme, aby každé miesto, ktoré navštívime, každé miesto, s ktorým prídeme do styku, bolo vďaka nám o niečo lepšie ako predtým.
Naše dedičstvo
Každý deň, keď ideme do práce, sú naším cieľom dve veci: podeliť sa o úžasnú kávu s našimi priateľmi a prispieť svojím dielom k tomu, aby bol svet okolo nás o niečo lepší. .
To platilo už v roku 1971 pri otvorení prvej pobočky Starbucks a platí to dodnes.
Kedysi dávno bola naša spoločnosť obyčajnou kaviarňou v historickej časti Pike Place Market v Seattli. V týchto priestoroch s úzkym priečelím spoločnosť Starbucks ponúkala jedny z najkvalitnejších čerstvo upražených zrnkových káv na svete. Názov spoločnosti bol inšpirovaný románom Biela veľryba (Moby Dick) a v ľuďoch vyvoláva pocit romantiky, spojený so šírym morom a námorníckou tradíciou dávnych obchodníkov s kávou.
V roku 1981 do kaviarne Starbucks prvýkrát vstúpil Howard Schultz (predseda spoločnosti Starbucks, prezident a výkonný riaditeľ). Už pri svojej prvej šálke kávy Sumatra si Howard Starbucks zamiloval a už o rok v spoločnosti pracoval..
V roku 1983 Howard odcestoval do Talianska, kde ho uchvátili talianske kaviarne a romantika spojená s tunajším pitím kávy. Jeho víziou bolo preniesť tradíciu talianskych kaviarní do Spojených štátov. Vytvoriť ideálne miesto pre konverzáciu, vzbudzujúce pocit spolupatričnosti. Miesto, ktoré vypĺňa priestor medzi domovom a zamestnaním. Howard na nejaký čas spoločnosť Starbucks opustil, aby mohol založiť svoje vlastné kaviarne Il Giornale, ale v auguste 1987 sa vrátil a s pomocou miestnych investorov spoločnosť Starbucks odkúpil.
Už od prvopočiatku sa spoločnosť Starbucks snažila vybočovať z radu a nebyť tradičnou firmou. Snažila sa nielen oslavovať kávu a jej bohatú tradíciu, ale tiež vyvolávať pocit spolupatričnosti.
Dnes sa spoločnosť Starbucks môže pochváliť viac ako 32 000 kaviarňami v 80 štátoch a je poprednou pražiarenskou spoločnosťou a predajcom kávy vo svete. A s každou šálkou sa vám pokúšame odovzdať časť svojho dedičstva a sprostredkovať vám jedinečný zážitok.
Poslanie Starbucks
Inšpirovať a povznášať ľudského ducha - zvlášť s každou šálkou, zákazníkom aj prostredím, v ktorom žijeme.
Hodnoty Starbucks
Naši partneri, naša káva a naši zákazníci sú základom nasich hodnôt, koré si ctíme:
Vytvárame kultúru spolupatričnosti a srdečnosti, kde je každý vítaný.
S odvahou meníme zažité a rozvíjame spoločnosť aj seba navzájom.
V každom momente jednáme úprimne s dôstojnosťou a rešpektom.
Dosahujeme to najlepšie vo všetkom, čo robíme a nesieme zodpovednosť za výsledky.
Naša ľudskosť nás ženie k lepším výkonom.