Profil spoločnosti Starbucks

Príbeh Starbucks

Náš príbeh sa začal písať v roku 1971. Vtedy sme boli spoločnosť na praženie a veľkoobchodný predaj zrnkovej kávy a mletej kávy, čaju a korenín s jedinou predajňou v Seattli, v časti Pike Place Market.

Dnes máme tú česť prichádzať do styku s miliónmi zákazníkov denne s výnimočnými produktmi a sieťou takmer 18 000 maloobchodných predajní v 60 krajinách.


Folklór

Spoločnosť Starbucks je pomenovaná po prvom dôstojníkovi románu Biela veľryba (Moby Dick), ktorý napísal Herman Melville. Naše logo je tiež inšpirované morom – predstavuje dvojchvostú sirénu z gréckej mytológie.


Poslanie spoločnosti Starbucks

Inšpirovať a povznášať ľudského ducha - zvlášť s každou šálkou, zákazníkom aj prostredím, v ktorom žijeme.


Naša káva

Sme presvedčení, že podávať sa má tá najlepšia možná káva. Naším cieľom je, aby všetka naša káva bola pestovaná za dodržania tých najvyšších kvalitatívnych noriem a s uplatnením postupov etického získavania surovín. Naši nákupcovia kávy osobne cestujú na kávovníkové plantáže v Latinskej Amerike, Afrike a Ázii, aby mohli vyberať zrná tej najvyššej kvality. Naši pražiarenskí majstri nechajú vyniknúť vyváženosť a bohatú chuť zŕn s podpisom Starbucks Roast.


Naše kaviarne

Naše kaviarne sú miestom, kde sa môžu ľudia stretávať s priateľmi a rodinou. Naši zákazníci si môžu užívať kvalitné služby, prívetivú atmosféru a výnimočnú šálku kávy.

Počet kaviarní: 17 651* (1. júl 2012)

Anglicko, Argentína, Aruba, Austrália, Rakúsko, Bahamy, Bahrajn, Belgicko, Brazília, Bulharsko, Kanada, Čile, Čína, Kostarika, Curacao, Cyprus, Česká republika, Dánsko, Egypt, El Salvador, Filipíny, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Guatemala, Holandsko, Hongkong/Macao, Indonézia, Írsko, Japonsko, Jordánsko, Južná Kórea, Kuvajt, Libanon, Maďarsko, Malajzia, Mexiko, Maroko, Nemecko, Nový Zéland, Omán, Peru, Poľsko, Portugalsko, Katar, Rumunsko, Rusko, Saudská Arábia, Škótsko, Singapur, Severné Írsko, Španielsko, Švédsko, Švajčiarsko, Taiwan, Thajsko, Turecko, Spojené Arabské Emiráty, USA a Wales.


Naši partneri

Ponúkame najlepšie kávy na svete, pestované, pripravené a podávané tými najkvalitnejšími ľuďmi. Naši zamestnanci, ktorých nazýváme partnermi, stoja v centre zážitku Starbucks.

Veríme, že k našim partnerom sa musíme správať s úctou a dôstojnosťou. Našim partnerom s hrdosťou ponúkame dva zásadné programy: komplexné zdravotné poistenie pre oprávnených partnerov, pracujúcich na plný alebo čiastočný úväzok, a akciový podiel na majetku spoločnosti prostredníctvom programu Bean Stock.


Profil spoločnosti Starbucks

Naše produkty

Spoločnosť Starbucks ponúka celý rad výnimočných produktov, ktoré si naši zákazníci vychutnávajú v našich kaviarňach, doma i na cestách.

Káva: Vyše 30 zmesí a prémiových káv z jedného miesta pôvodu.

Ručne pripravované nápoje: Čerstvo pripravená káva, horúce a ľadové nápoje typu espresso, kávové a nekávové miešané nápoje Frappuccino®, koktaily a čaje Tazo®.

Tovar: Vybavenie na prípravu kávy a čaju, hrnčeky a príslušenstvo, balený tovar, hudba, knihy a darčeky.

Čerstvé jedlá: Pečivo, sendviče, šaláty, ovsené kaše, jogurty a ovocné poháre


Spotrebiteľské produkty

  • Káva a čaj: Zrnková a mletá káva (značky Starbucks a Seattle’s Best Coffee), Starbucks VIA® Ready Brew, balené nápoje Starbucks® K‐Cup®, čajové vrecúška Tazo® a mliečne koncentráty do čaju.
  • Ready‐to‐Drink (RTD): Kávové nápoje Starbucks® Frappuccino®, chladené kávové poháre Starbucks Discoveries®, espresso nápoje Starbucks Doubleshot®, energetické a kávové nápoje Starbucks Doubleshot®Energy+Coffee; ľadové kávy latte Seattle's Best Coffee®, osviežujúce nápoje Starbucks Refreshers™, balené ľadové a ovocné čaje Tazo®.
  • Zmrzlina Starbucks®: Príchute super‐prémiovej kávy aj bez kávy.

Portfólio značky

Starbucks Coffee, Seattle’s Best Coffee, Tazo Tea, Evolution Fresh, La Boulange a Torrefazione Italia Coffee.

Informácie pre investorov

  • Spoločnosť Starbucks vstúpila na verejný akciový 26. júna 1992 s cenou 17 dolárov za akciu (alebo 0,53 dolára akciu, podľa následného štiepenia akcií) a v daný prvý deň uzavrela s cenou 21,50 dolára za akciu.
  • Spoločnosť Starbucks bola založená podľa právneho poriadku štátu Washington v Olympii (Washington) 4. novembra 1985.
  • Kmeňové akcie spoločnosti Starbucks Corporation sú kótované na burze NASDAQ pod symbolom SBUX.

Zodpovedná spoločnosť

V spoločnosti Starbucks sme vždy verili v dôležitosť budovania veľkej a stálej spoločnosti, ktorá dodržiava rovnováhu medzi ziskami a spoločenským svedomím.

Etické získavanie surovín: Uplatňujeme holistický prístup k etickému získavaniu kávy najvyššej kvality. To zahŕňa zodpovedné postupy nakupovania, poskytovanie úverov pestovateľom a programy na ochranu lesov. Tým, že nakupujeme kávu týmto spôsobom, pomáhame presadzovať lepšiu budúcnosť pre pestovateľov a stabilnejšiu klímu pre planétu. Napomáhame tým aj vytvárať dlhodobú ponuku a dodávky kvalitných kávových zŕn, ktoré starostlivo miešame, pražíme a balíme čerstvé už viac ako 40 rokov.

Starostlivosť o životné prostredie: S našimi zákazníkmi máme spoločný záväzok voči životnému prostrediu. Sme presvedčení o význame starostlivosti o našu planétu a povzbudzujeme ostatných, aby robili to isté. Naším cieľom je, aby v roku 2015 bolo 100 % našich pohárov opätovne použiteľných alebo recyklovateľných. Pracujeme tiež na výraznom obmedzení svojej stopy na životnom prostredí prostredníctvom šetrenia energiou a vodou, recykláciou a ekologickou výstavbou.

Zapojenie komunity: Počnúc od štvrtí, kde sa nachádzajú naše kaviarne, a končiac miestami, kde sa pestuje naša káva – sme presvedčení, že je potrebné podporovať prosperovanie komunít. Spájať ľudí, inšpirovať k zmene a meniť životy ľudí – to všetko je súčasťou toho, byť dobrým susedom. Dúfame, že sa nám do roku 2015 podarí splniť cieľ každoročne podporovať komunity miliónom dobrovoľne odpracovaných hodín.

Webová stránka

www.starbucks.com